Foto 711.
50-966 (0966). MSN 880-8011. Lockheed F-94C-1-LO Starfire.
Groet Ruud en blijf gezond.
Foto 711.
50-966 (0966). MSN 880-8011. Lockheed F-94C-1-LO Starfire.
Groet Ruud en blijf gezond.
Foto 712.
McDonnell Douglas [Boeing] AV-8A Harrier.
Groet Ruud en blijf gezond.
Foto 713. Afwerpen sonobuoy?
152124 (MSN 61318). Sikorsky SH-3A Sea King, converted to SH-3H.
Here from HS-6 "Indians". With HS-17 "Neptunes Raiders" it crashed into the sea and sank while approaching USS Coral Sea Aug 22, 1985. Crew rescued.
Groet Ruud en blijf gezond.
Bijna goed. Dit zou een AN/ASQ-81V Airborne Magnetometer (zij noemen het een Magnometer) moeten zijn, dus een MAD-boom aan een touwtje.Foto 713. Afwerpen sonobuoy?
duidelijk te zien op dit model:
https://jonbryon.com/sh3h-html/#jp-carousel-1526
Voor Roundels of the World: http://www.drareg.nl/Markeringen/index.html of Facebook: https://www.facebook.com/groups/481843655359127/
Foto 714.
Douglas X-3 Stiletto.
Groet Ruud en blijf gezond.
Foto 715.
138955. Douglas A3D-2 Skywarrior. With VAH-13 in 1961. Redesignated A-3B in 1962. Converted to KA-3B by NARF Alameda Jun 1967. Salvaged at NARF Alameda Apr 1970 after accident.
Groet Ruud en blijf gezond.
Buiten de motorpylon heeft de vleugel een slat, maar aan de binnen kant niet. Maar daar zit wel de flap. Aerodynamisch gezien zou je juist aan de binnen kant ook een slat willen hebben. Of mis ik iets?
Het is op die foto slecht te zien, maar daar zitten wel degelijk ook slats. Zie foto's 9 en 14 en de tekening onder aan deze pagina:
https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_A-3_Skywarrior
Inderdaad, maar een stuk keiner, daarom nauwelijks te zien. Bedankt voor de info.