Pagina 140 van 143 EersteEerste ... 40 90 130 138 139 140 141 142 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.391 t/m 1.400 van 1422

Discussie: De kluis van Bert

  1. #1391

    Standaard

    Hebben die T-37's nou hun luchtmacht roundels op het horizontale staartvlak staan? Da's de eerste keer dat ik het zie.

  2. Standaard

    Bij de T-37 weet ik het niet maar de Alpha Jets van het demoteam hadden inderdaad de roundels op het horizontale staartvlak.

    hier een wikifoto
    https://upload.wikimedia.org/wikiped...2044752%29.jpg

    edit: De T-37 had dat niet.
    https://www.airhistory.net/photos/0632910.jpg
    Laatst gewijzigd door gerard gielis; 2 februari 2025 om 15:56

  3. #1393
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.149

    Standaard

    Vanmiddag even gezocht naar wat van m'n Tweety-plaatjes. Hier is de 2423 op 28 juni 1987 tijdens de Tiger Meet op Montijo. Een paar jaar later is de Portugese Luchtmacht (FAP = Força Aérea Portuguesa) overgegaan op een registratiesysteem met 5 cijfers i.p.v. 4... kon je als spotter/fotograaf weer helemaal opnieuw beginnen. :-)

    Naam: 2423_280687LPMT.jpg
Bekeken: 205
Grootte: 228,7 KB

  4. #1394
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.149

    Standaard

    Hier nog een Tweety, gemaakt op dezelfde plek op dezelfde dag als de plaat hierboven. Echter... deze keer zitten er tiptanks op!

    Naam: 2417_280687LPMT.jpg
Bekeken: 183
Grootte: 280,2 KB

  5. #1395
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.149

    Standaard

    Een ander type dat al jaren verdwenen is uit de inventaris van de Europese Luchtmachten (en dus ook van Portugal), is de Fiat G-91. Hier zie je G-91T 1803 van Esq. 301 mooi in het zonnetje staan op Montijo op 28 juni 1987.

    Naam: 1803_280687LPMT.jpg
Bekeken: 159
Grootte: 322,0 KB

  6. #1396
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.149

    Standaard

    Op het vliegveld Alverca in Portugal zit o.a. het bedrijf OGMA en ook het luchtmachtmuseum. OGMA bestaat al sinds 1918 en doet het onderhoud aan alle vliegtuigen van de Portugese Luchtmacht (FAP) en ook aan anderen. Zo laat de KLu ook onderhoud uitvoeren door OGMA en toen ik er was in 1987 was er ook een USN Hercules in onderhoud.

    Op bovenstaande foto had ik een G-91T trainer laten zien en die kwamen we ook op OGMA tegen:

    Naam: 1805_290687LPAR.jpg
Bekeken: 137
Grootte: 330,6 KB

    Overigens blijkt OGMA sinds 2005 voor 35 % van Portugal Defense en voor 65 % van Embraer te zijn.

  7. #1397

    Standaard

    Interessante foto, zo'n geopend vliegtuig.

  8. #1398
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Interessante foto, zo'n geopend vliegtuig.
    Is deze dan interessanter... of juist minder interessant?

    Opnieuw een G-91T trainer in onderhoud bij OGMA, dit keer de 1806. Toch maar goed dat ze nog ergens de registratie opschilderen. :-)

    Naam: 1806_290687LPAR.jpg
Bekeken: 101
Grootte: 307,9 KB

  9. #1399

    Standaard

    Ook interessant, Heron, maar de eerste is bloter!

  10. #1400
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.149

    Standaard

    Dat klopt... en deze ook!


    G-IRLZ_17may07Wezuperbrug2
    by Bert Visser, on Flickr

    G-IRLZ is een Lindstrand LBL-60X die reclame maakte voor Sloggi, en op het park bij Wezuperbrug werd opgelaten, samen met 18 andere ballonnen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •