Pagina 110 van 110 EersteEerste ... 10 60 100 108 109 110
Weergegeven resultaten: 1.091 t/m 1.092 van 1092

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

  1. #1091
    Geregistreerd
    9 mei 2021
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    @ Bofors.

    Je zou best gelijk kunnen hebben. Zelf twijfelde ik omdat ik de antenne vanuit de bovenzijde van de cockpit niet zag maar wel de vleugelvorm.
    Ik dacht de onderzijde van een 88 te zien maar het kan. Helaas was hij niet duidelijk genoeg om het exact te zeggen.
    Misschien had ik het type in het midden moeten laten.
    Interessanter nog dan de vraag welk vliegtuigtype we op de foto zien, vind ik de vraag waar deze foto is genomen. Maar daarover is niets bekend, neem ik aan?
    Het vliegtuig lijkt op een gecamoufleerde opstelplaats te staan, maar lijkt helemaal ingesloten door bomen en struikgewas. Vreemd. Ook geen camouflage boven het vliegtuig; zoals het er nu staat is het vanuit de lucht nog steeds goed zichtbaar. De spoorlijn (dubbel spoor) lijkt hoger te liggen dan het omringende terrein en er zijn arbeiders aan het werk met iets dat op verharding van een weg lijkt. Een vliegveld in aanleg, of eentje die uitgebreid wordt? Uit een boek over de NS in oorlogstijd leerde ik recent dat veel Luftwaffe-vliegvelden in Nederland een aansluiting op het spoorwegnet hadden. Maar die waren meestal enkelsporig.

  2. #1092
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.455

    Standaard

    De verkoper geeft: "an einer Eisenbahnstrecke im Osten".
    Oosten van Duitsland? Polen? Rusland? Daarom maar neutraal gehouden.
    Een deel van het struikgewas moet los liggen en verwijderd kunnen worden zodat hij de opstelplaats kan verlaten.

    Ik denk nu ook dat het een Dornier is.

    Groet, Ruud.

    P.S.
    Ik plaats momenteel minder omdat ik nog steeds bezig ben met het opnieuw scannen van mijn fotoverzameling.
    Het einde komt langzaam in zicht maar er is nog veel te doen. Bewerken komt later wel.
    Verder word ik nogal in beslag genomen door het zoeken van nieuwe woonruimte, nog niet succesvol.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; Vandaag om 10:05

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •