Pagina 123 van 124 EersteEerste ... 23 73 113 121 122 123 124 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.221 t/m 1.230 van 1240

Discussie: De kluis van Bert

  1. #1221
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.977

    Standaard

    Deze Northrop F-5E Tiger-II van het 527 TFTAS (Tactical Fighter Training and Aggressor Squadron) USAFE stond op de static show van Mildenhall in 1984. De thuisbasis was toen Alconbury, ook in Engeland.


    74-01568/68_24jun84EGUN
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #1222
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.977

    Standaard

    Een plaatje van de Frisian Flag oefening van 2016. De Poolse Luchtmacht was aanwezig met een half dozijn F-16's, waarvan eentje met een mooie Tijgerstaart. De 4055 is een General-Dynamics F-16C-52-CF Fighting Falcon met Conformal Fueltanks boven op elke vleugel:


    4055_21apr16EHLW0
    by Bert Visser, on Flickr

  3. #1223
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.374

    Standaard

    Hallo Bert.

    Ik geniet telkens weer van jouw plaatsingen, mooi scherp en interessant.

    Bij je laatste plaatsing van de Poolse F-16C dacht ik weer aan de KLu en defensie in het verleden.
    Ik begrijp nog steeds niet waarom wij nu zo’n kleine luchtmacht hebben. In het verleden schafte Nederland telkens meer dan 200 jagers aan
    en nu… onbegrijpelijk, juist omdat er nog steeds luchtmachten zijn die de laatste versies van de F-16 aanschaffen.
    Is het alleen omdat de J-35A zo duur in aanschaf is? Nu is men in rep en roer vanwege de oostgrens van de NAVO
    maar de bezuinigingen in het verleden waren in mijn ogen al niet juist. De MLD gekortwiekt, landmacht de tanks afschaffen, etc.
    Politiek is hier niet gebruikelijk op de site maar breek me de bek niet open, die is al sinds de jaren 50 van de vorige eeuw nogal negatief daarover.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 30 mei 2024 om 18:51

  4. #1224
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.977

    Standaard

    Thanks!

    Op het "Wings & Wheels 2017" evenement op Hoogeveen was deze in Roemenië gebouwde Yak-52 mooi te plateen in de start:


    PH-KWI_25may17EHHO1
    by Bert Visser, on Flickr

  5. #1225
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.977

    Standaard

    Ook te zien op Wings & Wheels 2017 was de PH-FLE, een PA-19 Super Cub uit 1952 in U.S. Army geel:


    PH-FLG_25may17EHHO
    by Bert Visser, on Flickr

  6. #1226
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.977

    Standaard

    Nog maar eentje van Wings & Wheels 2017, dit keer De Havilland DH-82A Tiger Moth PH-DLK, die al jaren lang in Nederland is, maar heel lang als ZS-DLK.


    PH-DLK_25may17EHHO
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #1227
    Geregistreerd
    9 mei 2021
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Nog maar eentje van Wings & Wheels 2017, dit keer De Havilland DH-82A Tiger Moth PH-DLK, die al jaren lang in Nederland is, maar heel lang als ZS-DLK.
    Bij "lang in Nederland" in relatie tot 'Tiger Moth' herinnerde ik mezelf ineens het feit dat de Rijksluchtvaartdienst het ooit (vermoedelijk in de jaren vijftig of zestig) nodig vond om te verordonneren dat Nederlandse Tiger Moth's moesten worden voorzien van een gemodificeerd kielvlak. Dit om een vermeende slechte/gevaarlijk vlieg-eigenschap op te heffen. Ik herinner me ook nog dat Hugo Hooftman daar nogal afwijzend over schreef. Zoals Hooftman wel vaker in de contremine ging, zodra er sprake was van autoriteit of establishment..
    Ik moest nog lang zoeken om een foto van een dergelijke modificatie te vinden: de Havilland D.H.82A Tiger Moth (1000aircraftphotos.com)

    Aan de huidige Nederlandse Tiger Moth's te zien is dat hele verhaal al lang ontzenuwd en achterhaald..
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 7 juni 2024 om 15:21

  8. #1228
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.374

    Standaard

    Jaren geleden is de modificatie van de Tiger Moth hier aan de orde geweest.
    Helaas weet ik niet meer in welk draadje.
    Is iemand dat bij het bekijken van oude draadjes nog tegengekomen?

    De aanleiding voor de modificatie was een verschil van kielvlak tussen vooroorlogse en naoorlogse Tiger Moths.
    In Nederland waren enige ongevallen daarom de oorzaak van de verordonneerde verandering dat herinner ik me nog wel.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 7 juni 2024 om 13:29

  9. #1229
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.977

    Standaard

    Ja, dat weet ik ook nog. Ik dacht dat het in mijn eigen "Kluis" was met de PH-CSL, maar dat is niet zo. Zou het in een draadje van Tracker zijn geweest?

  10. #1230
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.977

    Standaard

    Deze keer even iets anders: geen koe over de maan, maar een Eurowings A320...


    D-AEWV_01jun17EHGG2
    by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •