-
30 januari 2024, 13:57
#651
Foto 532. Bij het fotograferen is er iets fout gegaan maar toch een aardig tijdsbeeld.
D-1364. Raka KI Ic - Werknr: 71 - Motor: 1x Siemens & Halske Sh 12 - Registratiedatum: mei 1928 -
Eigenaar: Raka GmbH, Kassel / Januari 1929: L.V. GmbH, Hamburg (LV = Luft-Verkehr [Airline]) - December 1931 naar het buitenland.
De reclame op de romp lijkt mij GLARDON.
Groet, Ruud.
-
31 januari 2024, 12:31
#652
Dag Ruud,
Inderdaad reclame, maar dan voor zichzelf. Fieseler deed dat ook met de D-1212.
Voor de D-1364 weet ik dat de inschrijving begint op naam van de fabriek Raab Katzenstein te Kassel. Verkocht aan Luft Verkehr GmbH in Hamburg. Op 16 december 1931 ingeschreven in het door Frankrijk geannexeerde Saargebied als TS-AAE op naam van Victor Glardon. Deze Zwitserse (later?) kunstvlieger was tot augustus 1930 Wereldrekordhouder rugvlucht met 29 minuten. Victor Glardon deed op 23 en 24 juli 1932 mee aan de Rally van Deauville. In september 1932 werd het toestel als TS-AAE uitgeschreven. Op 12 maart 1932 ingeschreven in het Zwitserse register als CH-342 op naam van Victor Glardon uit Lausanne. Later geregistreerd als HB-OXI. Midden juni 1933 deed Glardon mee aan de internatonale Kunstflugmeisterschaft te Lausanne. Hij werd daar vierde. Op 26 juni 1935 werd het toestel ingeschreven als F-AOCN op naam van Andre Beuvain te Neufchatel en Bray (Seine Inferieure). (Flugsport 1932 Heft 16)
Groet, Karel
Laatst gewijzigd door Karel Kalkman; 31 januari 2024 om 20:31
-
31 januari 2024, 15:34
#653
Bedankt voor de moeite Karel, ik wist niet dat je ook in deze tijd geïnteresseerd was.
Je weet toch dat ik graag een bron vermeld zie.
Ik plaats hier om kennis te delen, tenslotte kan iemand niet alles weten of in huis hebben aan boeken, artikelen, etc.
Tevens (heb ik) tekort aan tijd om alles te onderzoeken.
Aanvulling: dank je voor jouw aanvulling.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 31 januari 2024 om 21:48
-
25 februari 2024, 14:49
#654
Foto 533.
D-378. Fokker-Grulich F.III/mei 1928: F.IIIc.
In zijn tijd bij de DHL droeg het de naam “Fuhlsbüttel”.
Groet, Ruud.
-
Foto 534.
D-1112. Raka Rk IIa (Raka = Raab-Katzenstein Flugzeugwerk) - Werknr: 31 - Motor: 1x Siemens & Halske Sh 11 (80 hp) - Eigenaar, stand februari 1928: Raka GmbH, Kassel.
Groet, Ruud.
-
@Ruud,
Tekening in post 100 is weer zichtbaar. Dank voor je opmerkzaamheid!
Als het regent in mei is april voorbij.
-
14 april 2024, 13:07
#657
Foto 535.
D-426 (D-OJAL). Junkers F.13 (als afgebeeld) - Naam toestel: Sprösser - Werknr: 704 - Bouwjaar: 1923 - Motor: 1x BMW IV - Eigenaar, stand 1926: DLH AG.
Februari 1933: F.13 f1e - Motor: 1x Junkers L5 - Eigenaar, stand oktober 1934: DVS GmbH.
Groet, Ruud.
-
19 april 2024, 15:20
#658
Foto 536.
D-1892. (BFW) Messerschmitt M.23c - Werknr: 526 - Motor: 1x Sh 13 / Juni 1932: 1x Sh 13a - Registratiedatum: juli 1930 - Eigenaar: BFW AG, Augsburg / Juni 1932: DVL e.V., Adlershof.
Groet, Ruud.
-
27 april 2024, 11:59
#659
Foto 537.
D-2122. Klemm L 25b/L 25b I (v.a. april 1932) + D-477 Dietrich DP IIa.
Groet, Ruud.
-
Foto 538.
D-1149. Focke-Wulf A 17 'Bremen'.
Groet, Ruud.
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forumregels