-
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan fotograferen in de regen, maar soms moet je wel. Ik was op 28 augustus 2006 naar vliegbasis Twente gegaan, omdat daar een Chileense Luchtmacht C-130 Hercules zou komen om onderdelen te halen voor hun gekochte F-16's. Tevens werd er gefluisterd dat een Canadese CP-140 Aurora (P-3 Orion) wel eens een approach zou kunnen gaan maken.
Helaas brak er juist op dat moment een flinke bui los met onderstaande plaat als resultaat:
140117_28aug06EHTW by Bert Visser, on Flickr
-
Ik had het al over die Chileense Herk, wel... die staat hieronder :-)
996_28aug06EHTW by Bert Visser, on Flickr
Toch was ik op dat moment niet echt blij met deze kist, want de Chileense Luchtmacht had toen 2 Herculessen en deze had ik in 1983 al eens op Greenham Common gemaakt. Die andere heb ik nog steeds niet...
-
Nog maar eentje uit de 'goeie ouwe tijd' van Vliegbasis Twente. Deze had ook in één van de topics van Ruud gekund :-)
De K-3005 is de 5e eenzitter NF-5A van de KLu, hier met het oude embleem van 313 Sqn op de staart. Met de invoering van de F-16 op Twente werd ook de badge veranderd in een Tijgerbadge.
K-3005_07oct87EHTW by Bert Visser, on Flickr
-
Wederom een mooie foto.
Later in hun leven ( de jaren 80) kregen de NF-5's andere camouflage kleuren i.v.m. verandering van hun rol.
Bovenstaande foto laat één van de experimentele camouflagepatronen zien die getest werden. Bij deze werden de groene kleuren vervangen voor grijstinten. Een ander patroon was een kopie van het F-16 schema. Uiteindelijk werden de NF-5's in een egaal grijze tint gespoten. Het patroon wat hierboven getoond word, is toch wel mijn persoonlijke favouriet.
Mvg, Boris
-
Nog maar eentje dan van hetzelfde laken een pak? Deze keer de 14e NF-5B van de KLu, ook nu met 313 Sqn badge.
Alleen heeft deze geen enkele externe brandstoftank onder de vleugels en dat zag je niet vaak.
K-4014_06nov86EHTW by Bert Visser, on Flickr
-
Mooi Bert! Deze foto's zien eruit alsof ze gisteren gemaakt zijn.
-
Dank je, Daan (en Boris ook nog, dat had ik nog niet gedaan)
Beide NF-5 foto's zijn origineel Fuji-100 dia's die gescand en een beetje bewerkt zijn. Op Twente werden hele goede spottersdagen georganiseerd door de PRO en beide foto's heb ik dan ook op het veld zelf gemaakt.
-
In mei 1988 kwamen de eerste F-16's voor 313 Sqn op Twente binnen en eind 1989 werd 313 Sqn weer operationeel verklaard. Deze foto is van 23 maart 1990 en 313 heeft nog steeds de oude badge. Dat werd veranderd in oktober 1990 met de Tigerbadge, vanwege de andere rol die 313 met de F-16 uit te voeren kreeg.
J-366_23mrt90EHTW by Bert Visser, on Flickr
De volgende plaat zal een F-16 met de Tiger-badge zijn, ook gemaakt op 23 maart 1990.
-
-
Zoveel militaire kisten achter elkaar, het wordt tijd voor iets civiels.
Hier Convair-440 LN-KLK, op dat moment nog vliegend voor NorFly A/S, maar begin 1984 werd het toestel overgenomen door de Noorse versie van onze Dutch Dakota Association, de Metropolitan Club:
LN-KLK_21dec83EHGG by Bert Visser, on Flickr
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forumregels