Pagina 93 van 147 EersteEerste ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 921 t/m 930 van 1462

Discussie: Foto's "US military aircraft nostalgia and more" die ook nog thuis lagen.

  1. #921
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Naam: Foto 645. Chance Vought F7U-3 Cutlass in 1953.jpg
Bekeken: 1681
Grootte: 126,0 KB

    Foto 645.
    Chance Vought F7U-3 Cutlass in 1953.

    Groet, Ruud.

  2. #922
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Naam: Foto 646. Boeing X-32B.jpg
Bekeken: 1655
Grootte: 101,4 KB

    Foto 646.
    Boeing X-32B.

    Groet, Ruud.

  3. #923
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.097

    Standaard

    Zo... er blijkt dus toch nog een "niet zo lelijke kant" aan dit vliegende monster te zitten

  4. #924

    Standaard

    Maar dat is dan ook de enige kant, want van elke andere kant ziet dit toestel er niet uit.

  5. #925
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Naam: Foto 647. Douglas XB-42 Mixmaster. Hier nog met de 'twin bubble canopies'. Na de 1e vlucht gewij.jpg
Bekeken: 1516
Grootte: 52,2 KB

    Foto 647.
    Douglas XB-42 Mixmaster. Hier nog met de 'twin bubble canopies'. Daarna gewijzigd in 1 enkele cockpit.
    43-50224 (MSN 27224) May 1944: Taken on strength with USAAF.
    May 6, 1944: First flight, taking off from Palm Springs Army Air Field, CA. By Jun 1946: Accumulated 144.5 flight hours in 168 flights.
    From Jun 26, 1946 to October 1946: Converted to XB-42A
    (als afgebeeld) by adding a jet engine under each wing.
    May 27, 1947: First flight as XB-42A, taking place at Muroc Air Base, CA.
    Sep 18, 1947: Taken on strength with USAF. Jun 30, 1949: Flown to the Air Force Museum at Patterson Field, Wright-Patterson AFB, OH.
    Sometime later that year the plane was transported to the Paul Garber Restoration Facility of the National Air Museum in Suitland, MD.
    The aircraft remained there until 2010 when it was transported to the National Museum of the USAF.


    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 juni 2019 om 15:08

  6. #926
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Naam: Foto 648. Bell XFM-1.jpg
Bekeken: 698
Grootte: 143,9 KB

    Foto 648.
    Bell XFM-1.

    Groet, Ruud.

  7. #927
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    565

    Standaard

    Interessant vliegtuig Ruud. Dit zegt Wiki: The YFM-1 was an innovative design incorporating many features never before seen in a military aircraft, as well as several never seen again.

    Adri

  8. #928
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Naam: Foto 649. McDonnell F3H-2 (in 1962 redesignated F-3B) Demon. 1100 breed.jpg
Bekeken: 1185
Grootte: 86,3 KB

    Foto 649.
    143492 (MSN 370) en 146715 (MSN 494). McDonnell F3H-2 Demon. Redesignated F-3B in 1962.
    The plane marked as 143492 at Pima Air and Space Museum, Tucson, AZ is actually 145221.

    Groet, Ruud.

  9. #929

    Standaard

    Pima, april 2017.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  10. #930
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Naam: Foto 650. Curtiss C-46D-10-CU Commando 44-77715 : 0-477715 (c:n 33111). Bijnaam van de Commando .jpg
Bekeken: 1286
Grootte: 87,6 KB

    Foto 650.
    Curtiss C-46D-10-CU Commando (44-77715 / 0-477715, c/n 33111) van
    140th Aeromedical Transport Squadron, Pennsylvania Air National Guard at Spaatz Field Reading Airport, Pennsylvania, 1957.
    Bijnaam van de Commando was "The Jug".
    In de lijst van Joe Baugher staat niets van het militaire leven van dit toestel, wel van het civiele daarna (zie hieronder).
    Civiel v.a. februari of april (2 bronnen) 1961: N9890Z van Capitol Airways.
    Leased to Lufthansa Mar64, returned Jul69. Sold to Jonathon Logan Inc 13 Aug 69. Sold to Carolina Aircraft Corp 30 Apr 71. To Ed Cantrell, Hammond, NY 23 Jul 71.
    Repossessed by the American National Bank of ? Dec 20, 1971. Sold to Clark's Aerial Service Inc, Brownfield, TX 11 Jul 72. To Brownfield Aerial Inc, Brownfield, TX 7 Oct 77.
    Sold to Onyx Aviation Inc, Oklahoma City, Okla 27 Mar 78. Sold to Advance Aviation Inc. Fort Lauderdale, FL Jun 8. 1978, del Jun 27, 1978 to Miami and WFU.
    To Gulf Aircraft Sales Inc Apr 5, 1979. Pedro A Garcia, Miami, FL Apr 10, 1979. Cancelled Jul 1, 2013.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 juli 2019 om 22:12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •