Pagina 2 van 49 EersteEerste 1 2 3 4 12 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 484

Discussie: Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

  1. #11
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Mooie foto's Ruud. Dat van de "open markt " kan ik beamen want foto-3 heb ik ook alleen kleiner en van een mindere kwaliteit. Bedankt voor het plaatsen!

  2. #12
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Dank je Jacob. Foto's 3 en 6 zijn mijn favorieten. Dat zijn ook de toestellen met de grootste hoeveelheid jeugdsentiment.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 7 september 2014 om 14:35

  3. #13
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

    Nog een Catalina- v.m. Ned Nieuw Guinea, jammer genoeg is de registratie onleesbaar.

  4. #14
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.101

    Standaard

    Aanvullingen op de foto's heb ik niet echt, behalve dat foto 7 is gemaakt in de Aviodome op Schiphol.

  5. #15

    Standaard

    het is geen "target dart " , trouwens erg leuk gevonden !, maar een " del mar " installatie om zgn manches, als doelen voor grond/zee --lucht schiet oefeningen mee te slepen
    peter varenhorst

  6. #16
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Hallo Peter Varenhorst.

    DelMar was me bekend maar als ("onze") Tracker het een dart noemt... Zie hiervoor onderstaande link en let vooral op de aanvulling van Jaap de Moor (a.k.a. "onze" Tracker).

    Delmar sleepdoelinstallatie

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 september 2014 om 10:34

  7. #17

    Standaard

    Dank je Ruud,

    En wil me niet euvel duiden Peter, maar ik heb het ding ooit een 'dart' genoemd in een verhandeling er over op de Doorman site.
    Ik moet je bekennen dat ik dat vergeten was...

    Kennelijk werd ik destijds beïnvloed door het oprukkende Gilde Nederlandse pijltjesgooiers tijdens wedstrijden op TV.

    ik stel voor het woord 'dart' er in te laten.

    Grt, Tracker.

  8. #18
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.540

    Standaard

    Hallo Peter Varenhorst.

    Ben het eens met Tracker. De DelMar is de hele installatie en de "dart" daar slechts een onderdeel van.
    Ik vind het een logische naam of weet iemand nog een andere benaming voor "het rode onderdeel" van de DelMar installatie?

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 september 2014 om 15:57

  9. #19

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen.

    Ik zag een witte Neptune 19-28 en 19-32.

    Ik heb nog een 19-31 liggen; misschien is er een serietje van te maken...

    De 31 is genomen bij Aviolanda, in '55.



    De in het platform verankerde kabel wordt hier niet door Wout Kleppe achter de rug vast gehouden, maar is aan de niet geheel zichtbare staartsteun bevestigd.

    Kleppe was namens de MLD aangesteld als verbindingsman tijdens het aanbrengen van modificaties aan de P2V5 door Aviolanda.

    Wat me opvalt is de (oranje?) ring om de roundel heen om deze te accentueren t.o.v. de wit geschilderde romp.
    Op de foto er onder van Seafury 43 blijkt dat het daar weer niet is gedaan..

    Tracker.

  10. #20

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

    Foto 8, S2A 160.

    Daar is niets mis mee, maar het valt op dat de 'paai' van de kist een tikje slordig is.

    Het is kennelijk winter, en de boordkachel is gebruikt.
    Deze draaide op 115/145 benzine, en dat was goed te ruiken..
    Het ding was ondergebracht in het sierlijk stompe neusdopje van de Tracker.

    Eerst de 'vieze' foto zoals geplaatst.



    Dan de zelfde 160 aan dek van de Doorman.
    Het is koud buiten want de crew draagt immersion suits, dompelpakken.
    Het zeewater moest dan kouder zijn dan 14,5 graden Celsius.
    Het is 1963, Pim de Menthon Bake en Jan van de Water.



    Het is dus zeer aannemelijk dat het kacheltje dagelijks in gebruik was tijdens de vier of vijf uur durende vluchten.
    Maar zie, zelfs tussen de vluchten door werd het spoor van veel te rijk verbrande kachelbenzine goeddeels weg gepoetst!
    En zo hoort het.

    Als laatste de neus van de 160 zoals die in het MLM stond, erg schoon.
    En het uitlaatje apart.





    Geneuzel...

    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •