Een zoon werkte voor de Poolse LOT op brandstofverbruikgebied.
Hij werd eind 2012 toegevoegd aan het acceptatie team v.w.b. de eerste 787 Dreamliner. De toekomstige SP-LRA.
Boeing factory, Everett. Hij schoot er de hier volgende plaatjes.
De serie had ik al een tijdje liggen, maar door de accu problemen die ontstonden heb ik hem achter gehouden.
Nu er weer gevlogen wordt moet ik er maar eens van af.
33 foto's, tja...
De productielijn, met open toegang tot Boeings Central Engineering; men zit er in dezelfde ruimte.
Die mannen zijn er 'hands on' bij.
En het eerste LOT exemplaar.
De ingebruikname met rode loper en genodigden, wanneer het eenmaal zo ver is.
Het vliegtuig, en de motor met zijn weldoordachte opvallende achterkant.
De bovenkant van de vleugel is, ook met de flaps Full Down, erg clean.
De onderkant, met flaps aan de voor-en achterkant uitgedraaid, lijkt daarentegen op de vleugel van een grote vogel, vlak voor dat hij zijn poten neer zet, met snelheid bijna nul.
De eigen Guppy staat hier op het goede veld....
De delivery van 58 in beeld.
Vervolg